RADIO VOCATIV

marți, 12 iunie 2012

Mirela Lungu sonete


MIRELA LUNGU

o maestră a rondelului și sonetului de expresie modernă
Selectie facuta de catre Sorin Olariu
 De te-aş sluji precum o sclavă-n pat
De te-aş sluji precum o sclavă-n pat
Şi te-aş slăvi-n cetăţi precum un rege,
Nu vei putea, stăpâne, înţelege
Că eşti vândut. Chiar eu te-am cumpărat!
Nu vreau minciuni, nici glorie, nici fast,
Cuvântul dat mi-e singura avere.
Să mă despart de adevăr nu-mi cere
Şi-n cuib străin ispita s-o adast.
Cu ochii blânzi vei oglindi uimirea
De-a contempla, sub gene lungi, o Evă,
Muşcând din măr şi îmbătat de sevă,
Tu vei gusta din plin dezamăgirea
Unui Adam. Fugit din paradis,
C-un pumn de-arginţi vei măsura un vis!

hai, linge-mi rănile şi ce mai e de lins!
(numai iubirea)
Hai, linge-mi rănile şi ce mai e de lins!
Pe umeri port iubirile marcate,
Mi-e trupul plin de silnice păcate
Şi-n părul meu cu stele verzi a nins…
Tu porţi la gât uimirile-n cravate,
Muşcând din mărul lui Adam – convins
Că eşti, monsieur, cel mai de treabă ins
Pe drumul spre infern unde-s pavate
Doar bunele intenţii. N-am pretins
Să-mi consemnezi, Dieu, certificate
Sau garanţii că vei respinge toate
Flou-Evele. Şi dacă te-au învins
E pentru că… numai iubirea poate
Să fure cardul visagold din jeans!

sunt un miraj
Sunt un miraj, încerci să mă pătrunzi
Cu verbe ascuţite şi feroce,
Dar în fantasme falice te-afunzi.
Ca un copil zbanghiu şi-n plus, precoce,
Ai vrea să scrii pe sânii mei rotunzi
Poveşti neîntâmplate. Eşti veloce,
Sunt un miraj, încerci să mă patrunzi
Cu verbe ascuţite şi feroce.
Tu porţi cătuşe, iar la glezne pfunzi,
Şi-n pantaloni te-nţeapă un mişcoce!
Cât ţi-ar placea pe glezna mea s-o tunzi,
(Îmi tot şopteşte la urechi o voce…)
Sunt un miraj, de vrei să îl patrunzi,
Citeşte-ntâi “Estetika” lu’ Croce!

sursă ,,Curentul'', săptămânal independent de ştiri, analize şi opinii

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Share |